Zaterdag 28 juli 2018 -- Dag 7

28 juli 2018 - Valemount, Canada

Hé!

Nu in Valemount is de WiFi wederom erg slecht doordat we weer tussen de bergen zitten waardoor het al lastig is het verhaal te posten zonder foto’s. Foto’s houd je te goed!

Voor de tweede keer wakker worden in Clearwater, heerlijk! Ik zat vanmorgen al vroeg met Maarten aan de koffie. Schrik niet, 5:00 uur ’s ochtends. Totaal geen tijden voor mij, wie mij een beetje kent weet dat uitslapen bij iedere vrije dag op het to-do lijstje op nummer 1 staat. Al moet ik toegeven dat je dag vroeg beginnen ook wel erg lekker is, vooral als je mooi uitzicht hebt.

De sport van het raden wie er moet ‘drukken’ is er ook om 5:00 uur ’s ochtends. Het slaat nergens op, maar we hadden er de grootste lol om.

Ik heb inmiddels overigens ook al vrienden gemaakt op de campground. Toen ik vanmorgen naar de douches liep om nog even snel tanden te poetsen voor we weg gingen kwam ik iemand van het personeel tegen die we één van onze meegebrachte souvenirtjes hadden gegeven, een delfsblauw klompje van porselein. Althans, we hadden d’r 2 aan zijn vrouw gegeven en zij zou er één doorgeven. Ik vroeg ‘m wat hij van het klompje vond waarna hij enthousiast begon te wijzen naar zijn auto en vertelde dat hij ‘m aan zijn autosleutels had gehangen. Zo kwamen we een beetje aan de praat over waar we zoal heen gingen en wat de verdere plannen nog zijn. Ik vertelde dat we nog naar Calgary gaan om te winkelen en de Saddledome te bezoeken. De Saddledome is het ijshockeystadion van de Calgary Flames van de NHL (National Hockey League). Hij vroeg of ik ijshockeyfan ben en voor welk team ik ben.  Ik vertelde dat we in Nederland zoveel mogelijk de NHL proberen te volgen maar dat dat soms lastig is omdat veel wedstrijden ’s nachts Nederlandse tijd worden gespeeld en uitgezonden. Ook vertelde ik ‘m dat ik voor de Blackhawks ben en ik thuis een uit-jersey heb liggen.

Hij vertelde enthousiast voor de Oilers te zijn en dat Calgary een schitterende stad is om naartoe te gaan. Hij vroeg naar onze verdere route en waar we vanavond zouden verblijven, de naam van de plaats schoot me even niet te binnen dus ik vroeg het na bij terugkomst bij de camper. We gaan naar Valemount.  Toen –ie weer voorbij liep vertelde ik ‘m dat ik ’t na navragen weer wist waar we die middag naartoe zouden gaan. Van het ene gespreksonderwerp kan het andere en hadden ook de jongens weer verteld waar we heengaan de komende tijd. We hadden vlak voor we naar Canada vertrokken 2 pakken stroopwafels in onze koffers gestopt om deze aan Canadezen cadeau te doen. Hij vertelde dat zijn familie uit Nederland komt waarna wij besloten hem een pakje stroopwafels mee te geven. Hij was zo ontzettend dankbaar terwijl het maar een klein gebaar was. Na een tijdje vertrok hij weer om verder te gaan met z’n werk, althans dat dacht ik.  Na een paar minuten kwam hij weer terug met een shirt van de Oilers met zijn achternaam erop. Hij vroeg of ik zijn ijshockeyshirt wilde hebben en gaf ‘m aan me. Vol verbazing heb ik wel 4 keer gevraagd of hij het zeker wist. Ijshockeyjerseys zijn al vrij prijzig, al helemaal als –ie gepersonaliseerd is. Hij zei het echt zeker te weten en dat ik op die manier een mooi souvenirtje had. Met een grijns van oor tot oor paste ik het ijshockeyshirt, ik kan je zeggen dat –ie als gegoten zit. Het is dat ’t hier rond de 30 graden is, anders had ik ‘m aangehouden. Ik bleef ‘Thank you so much’ tegen ‘m zeggen. Ik heb beloofd dat, zodra ik weer terug ben in Nederland, ga kijken voor zo’n speciale fotolijst waar ik ‘m netjes in kan bewaren en aan de muur kan hangen. Ik had het idee om samen met hem een foto te maken als herinneringen. Dat idee werd zo gewaardeerd dat hij had beloofd de foto op de website van KOA Clearwater te plaatsen. Zodra ik deze online kan vinden zal ik een link toevoegen.

Naast ons stonden ook hele aardige mensen uit Alberta waar we mee in gesprek raakten. Ze hadden een aantal kinderen dus ook hen hebben we sleutelhangers gegeven. Ze vertelden dat een groot deel van Canada aankomend weekend lang weekend heeft i.v.m. een feestdag waardoor veel winkels e.d. dicht kunnen zijn. Altijd handig om te weten.

Nu zijn we inmiddels gesetteld in Valemount, Tete Jaune Lodge Campground. Prachtige campground langs het water met ontzettend mooi uitzicht. Het heeft een eigen restaurantje en ook de sanitaire voorzieningen zien er goed uit. We hadden op internet al gevonden dat het sanitaire deel vrij nieuw was en pas een jaar of 2 staat. Het enige nadeel is dat we hier niet kunnen sani-dumpen, daar in tegen staan we wel vlakbij de toiletten en douches.

Vanavond lekker BBQ’en en marshmellows in ’t vuur houden. Heerlijk!