Donderdag 2 augustus 2018 -- Dag 12

2 augustus 2018 - Drumheller, Canada

Joe!

Na het wakker worden en douchen maken we ons klaar om te vertrekken, vandaag stond het ijshockey stadion van de Calgary Flames (de Saddledome) op het programma met een shop middagje bij Cross Iron Mills. Beide in Calgary, het stadion in het midden van de stad en het winkelcentrum erbuiten.

Voordat we konden vertrekken hadden we eerst een probleem met de camper, er brandde een oranje lampje waarvan we niet wisten waar het van was en we wisten dus niet of we hier wel mee mochten/konden rijden. Traveland heeft het boekje van de camper uit de auto gehaald waardoor we niet kunnen zien wat het symbooltje betekend waardoor we maar zijn gaan Googlen en Traveland bellen. Wat bleek is dat door de hobbelige slechte wegen van de afgelopen dagen er lucht in de tank is gekomen. Zodra we gaan tanken moet dit verdwenen zijn, later op de dag zijn we gaan tanken en was het probleem gelukkig weer verholpen.

Ondanks dat we wisten dat het stadion op donderdag dicht zou zijn was het toch een kleine teleurstelling dat we behalve de buitenkant niet veel gezien hebben. De dame achter de receptie zei dat als we morgenochtend om 9:30 uur terug zouden komen we een rondleiding zouden krijgen. Aangezien we vandaag nog door zouden rijden naar Drumheller zit dat er niet in, ook omdat het met een RV niet ideaal is om in zo’n grote en drukke stad te rijden. Helaas pindakaas.

Next stop, Cross Iron Mills. Vrij grote parkeerplaats zonder speciale RV parkeerplek. Ik ben met Maarten opzoek gegaan naar iemand die over het parkeren ging om te vragen of het mogelijk was 2 parkeerplekken in gebruik te nemen omdat we simpelweg niet op één parkeerplek passen. Dat was zoals we al verwachtten geen enkel probleem zolang het maar niet te dicht bij de ingang was. No problem, sir!

Eenmaal in het winkelcentrum hadden we al gauw afgesproken met z’n allen door het winkelcentrum te lopen om te voorkomen dat we elkaar kwijt zouden raken. De meeste wilden kijken voor een paar schoenen, zo ook ikzelf aangezien de lijmrand van m’n schoenen begint los te laten. Er was genoeg keuze uit schoenmerken en schoenenwinkels waardoor iedereen geslaagd is. Ook was er een groot plein waar enkel eettenten zaten. Zowel m’n moeder als ik zagen de KFC wel zitten, de mannen gingen liever voor een burger.

Ook zat er een flinke winkel waar enkel ijshockey spullen werden verkocht, ook merchendise van de NHL. Ik had me voor we vertrokken voorgenomen dat ik een thuis jersey wilde van de Chicago Blackhawks. Bedrukt met de naam van de Captain, Toews en nummer 19. In de eerste instantie hadden ze niet de goede maat tot ik een paspop vond die wel de goede maat aanhad. Ik heb het personeel gevraagd of het mogelijk was de jersey eraf te halen en om te wisselen voor een andere. Túúúúrlijk wilde ze ‘m omwisselen. Vol trots ben ik naar buiten gekomen het een officieel jersey!

Na het winkelen zijn we vertrokken naar Drumheller, Dinosaur Park. Dat ligt iets meer dan een uur van het winkelcentrum. Bij aankomst hebben we ons zoals gewoonlijk gemeld bij de ‘office’ om te horen te krijgen waar wij mochten staan en krijgen we vaak een plattegrondje van de campground. Zo dit keer ook, maar bij aankomst was onze plek bezet. Iedereen was hier enigszins geïrriteerd om omdat het al rond 19:30 uur was, we nog niet gegeten hadden en het nu echt wel zat waren. Ik ben met Fred weer teruggelopen naar de office om te vragen waar de fout zat. De mensen van de campground waren erg vriendelijk en gingen direct opzoek wat er mis is gegaan. Wat bleek is dat de man die op de door ons gereserveerde plek van Franse komaf is en de Engelse taal niet al te goed beheerst waardoor hij waarschijnlijk een andere staplek verstond. Omwisselen van plek was overigens geen optie omdat wij een full-service plek hadden en de beste man een plek met enkel elektra. Zodra de Fransman naar zijn eigen plek verdwenen was konden we éindelijk alles uitpakken en gaan eten.

De buren zijn erg vriendelijk, Canadezen die in eigen land op vakantie waren. Zij waren vergezeld met 2 Engelse Bulldogs, onwijs lieve honden die gek zijn op aandacht. Morgen hebben we een rustige dag gepland, we hebben namelijk nog een dag op deze campground en gaan misschien enkel even naar het dinosaurus museum hier in het dorp. Nu eerst maar slapen… ;)