Maandag 23 juli 2018 -- Dag 2

23 juli 2018 - Whistler, Canada

Hoi!

Vanwege het slechte internet dat we af en toe hebben (of zelfs helemaal niet) en de drukke lange dagen komen de updates van maandag tot en met vrijdag in één keer.

Het was vandaag de eerste échte dag in Canada, die begon vanuit het Sandman hotel in Vancouver, een overnachting die achteraf niet goed was bevallen. Bij mij en Frederik was het toilet verstopt en was er een van de balkonstoeltjes doorgezakt.

Maarten had een schuifraam waar een balkon aanvast zat, alleen het schuifraam werkte niet waardoor Maarten uit het raam naar buiten moest klimmen om te kunnen roken.

De oudjes hadden uiteraard een hotelkamer waaraan niets mankeerde.

We hadden van Traveland begrepen dat we om 8:00 uur opgehaald zouden worden met een ruime taxi. Even ter herhaling, ze zouden een ruime taxi sturen omdat we met z’n 5en zijn en omdat Frederik een rolstoel heeft.  Hierdoor waren wij opzoek naar een ‘van’ totdat een taxichauffeur ons vroeg of wij naar Traveland moesten en vervolgens naar een personenwagen met rolstoeloptie liep. Met grote moeite paste alles in de taxi, Maarten zat met zowel zijn ruimbagage als zijn handbagage op schoot en ook wij hadden onze handbagage op schoot. Toen we bij Traveland aankwamen hebben we direct aangegeven dat het geen doen was om met de terugreis weer met een personenwagen naar het vliegveld te worden gebracht, je betaald er immers wel voor. Er is direct een notitie gemaakt, nu maar hopen dat dat goed gaat.

We kregen alle instructies en mochten eindelijk onze camper zien. Erna hebben we een rondje om de camper gelopen om van alle krassen een aantekening te laten maken zodat we zeker wisten dat wij die niet hadden gemaakt en gingen we ons klaarmaken om de camper in te laden. Koffers en rugtassen in de camper neergezet en de route naar Squamisch in Google Maps aangezet om naar de Walmart en Rogers te gaan.

De Walmart viel erg tegen; weinig vers vlees, fruit en groente en veel was ingevroren. Oftewel: alles wat we eigenlijk niet wilde hebben. Wel hadden ze het aller belangrijkste, namelijk een BBQ met toebehoren. Later dus naar een andere supermarkt waar ze wel alles van ons boodschappenlijstje hadden.

Vervolgens was de Rogers aan de beurt. We hadden namelijk al eerder in Nederland een Mifi-router gekocht waardoor wij wereldwijd WiFi zouden hebben door een Canadees SIM-kaartje te kopen en deze erin te doen. Bij de Rogers bleek dat dit plan meer geld zou gaan kosten dan dat de planning was waardoor de medewerker met het idee kwam in ieder geval één telefoon te voorzien van een Canadees nummer met 2GB data. In overleg hebben we ervoor gekozen dat zowel Fred als ik een Canadees nummer kregen zodat de navigatie kon blijven werken.

Next stop: Whistler Campground in Whistler. De plannen waren eigenlijk om naar de Brandy Winefalls en het Olympisch Dorp te gaan, maar dit schuiven we maar even een dagje op.

De camping in Whistler is prachtig en de camper zit heerlijk. Thuis is er al een slaapverdeling gemaakt. De oudjes gaan in de slaapkamer met het 2-persoonsbed, Frederik gaat op de omgebouwde dinette, Maarten gaat op een luchtbedje op de grond en ik slaap boven de bestuurderscabine.

Bij aankomst zijn we gelijk alle koffers gaan uitpakken, kastjes volladen en kijken wat we gaan eten. Helaas is er door de lang aanhoudende droogte een fire-ban wat betekend dat je geen open vuur mag hebben. Bij sommige campgrounds betekend dit ook niet BBQ’en, zo ook bij deze camping.

De dag was al erg lang, maar werd nog langer. We hadden namelijk geen stroom in de camper terwijl we wel full-service hadden. We zijn dik anderhalf uur bezig geweest, voornamelijk Maarten, om erachter te komen waarom we geen stroom kregen in de camper. Uiteindelijk kwamen we erachter dat op de paal waar je stroom en water vandaan haalt dat er een heel klein schakelaartje zat wat ervoor zorgde dat we weer stroom hadden na het overhalen. Hieronder enkele foto’s van de camper en de campground.

IMG_5203  IMG_5204

Camper